iwan vs kamil

Sunday 12 February 2012

untukmu

ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

1 comment:

  1. Untukmu
    Untukmu, untukmu
    Kerna ini semua untukmu
    Untukmu, untukmu

    Setiap apa yang ku buat
    Setiap apa yang ku lakukan
    Tidak risau pasal mereka
    Walau apa yang terjadi padaku
    Kerna ini semua untukmu
    Untukmu, untukmu
    Kerna ini semua untukmu
    Untukmu, untukmu

    Ya ku masih gigih bekerja lagi
    Ku takkan dipecat ku ada sebab di sini
    Ingin capai bintang dan sekarang ku di ruang galaksi
    Kalau ada silap ‘Maafkan Kami – P.Ramlee

    Jeah…
    Berkepul-kepul dalam beg galas
    Penuh sopan santun walau rupa budak jahat
    Sentiasa 21 panggil ku blackjack
    Gua boleh ajar lu, gua cikgu rock bukan Jack Black
    Tidak, kena biasakan jetlag
    Ayat lu kokaina?
    Setiap garisan guna anthrax
    Ada kata ku poyo ada panggil gua brengsek
    Gua tak ambil peduli kerna awek panggil gua hensem

    [...]

    ReplyDelete